Glidmedel

Vaknade upp i morse med röda ögon och bomullskäft. Slängde in en Felix pizza (capricciosa såklart) i mikron, vilket är standard för söndagsmornar, och många andra mornar också för den delen.

Den här veckan har varit kaotisk minst sagt, jag kände därmed att en riktigt chill-helg var berättigad, vilket var jävligt lägligt i och med att morsan drog till alperna i Fredags och ska stanna där i två veckor. Har alltså huset för mig själv.. fett nice. Normalt brukar mina helger gå åt till att dricka statens beskattade och lagliga knark, etanol, precis som för så många andra. Inte denna helg. Den här helgen är temat gräs och därmed ska överskattat, dyrt, farligt och vardagligt knark så som alkosmuts bojkottas till allra högsta grad. Visst, några öl slank ner men det var för avkopplingens skull till skillnad från den gemene svensken som använder alkosmutset till helt andra syften.

När jag ändå är inne på den punkten måste jag tillägga några av mina övriga funderingar kring alkosmutset. För att ordentligt kunna illustrera denna poäng måste jag använda mig av en analogi. För att ha sex behöver man (en del i alla fall) glidmedel för att få den fysiska delen att gå ihop ordentligt. Om svensson själv får välja, använder han dock inte bara den sortens glidmedel, utan även ett av mig sk. "socialt glidmedel" nämligen alla våras favorit --- sprit. Svensson behöver alltså detta rusmedel för att korrekt kunna genomföra sin parningsceremoni. Det ironiska med detta enligt mig är att alkosmuts som till skillnad från kokain, amfetamin, metylfenidat osv. inte är centralstimulerande (dvs. att centrala nervsystemet blir stimulerat). Tvärt om är det en drog som klassas som en "depressant" (kan inte det svenska ordet, tyvärr), som alltså gör att centrala nervsystemets aktivitet förtvinar mer ju mer man dricker. För er icke-insatta betyder alltså detta logiskt sett att man blir mindre social av alkohol. Personligen tror jag dock att svensson är ute efter den där patetiska lilla dopamin-rushen man får efter att ha snabbt slängt i sig några öl/shots. Skulle kunna skriva en bok om det här men jag hejdar mig där, i och med att jag nu har glömt varför jag kom in på det här spåret överhuvudtaget.

Hur som helst, en polare kom över med sitt PS3, en annan polare drog med sig sin dator och så vart det gaming till 100%... nördigt, säger vissa. Fuck dom, säger jag... vafan förväntar dom sig att man har lust att dra ut och festa under en snöstorm eller? Sett från mina ögon befinner vi oss i mörkrets mörkaste dagar, tidig februari. Man har nästan glömt att sommarn existerar, ingen ljusglimt i slutet av tunneln ännu liksom. Känns inte som att det finns något att dra ut och "fira" som man då ska göra när man festar, för att inte göra det hela mer poänglöst än vad det redan är.

Dagens låt:
Organism12 - Vit Brud
"Jag pratar inte om Tuva Novotny// Utan anledningen till snuvan du fått nu// Alla verkar vilja ha det om dom sniffar etter// Bränner tusenlappar som om det var cigaretter// Någon kanske bjuder in dig nu på muggen här// Ville bara ha din grej, skiter i snubben där// Han har kamera så alltihop o gick i stöpet// Nästa morgon vaknar du och nyllet ditt är mitt på löpet// Även om man torskar, låtsas som inget hänt// Fast man snortar lina efter lina några drinkar sen// Säger man är ren på natten ses man vingla hem// Smetar i sig skiten som ens namn var Fredrik Virtanen// Alla gör det nu ni borde sett nått// Dömer inte nån för att ha sniffat toalett lock// Jag kan bara skratta, tycka det är skit kul// Verkar som om hela branschen fastnat för en vit brud"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0